

He is reluctant to describe what he did at Sunn as job, rather it was a “target”: to win World Championships.

With François’ blessing Max employed Olivier to develop his bikes. If we can work together on it, I trust your fork’.” So I would like to improve it, I would like to try it.
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It is difficult to do a full run with it, but there is something there that looks better than the others. “He tried the fork and compared it to the forks on the market and said ‘ok. At the time Sunn had just signed a new rider, a young guy who was just moving over from motorbike trials to come and race downhill. With that fork he headed down to the south of France in 1993 to show to show it to the boss of Sunn Bicycles, Max Commencal. Even if I only ate potatoes, I got my fork!” I started again with a big mistake! I spent so much money trying to make the lowers, the stanchions, I had done everything myself and it was a disaster because I had spent almost all of my money.

I decided I would like to make a fork, to make an improvement compared to the other brands. As he explains, “when I saw at the beginning of the 1990s the Manitou and Rockshox forks, coming from motorcycles, I said ‘ok, it’s nice, it’s an improvement compared to a rigid fork, but we are quite far from what we want to achieve with this suspension’. At first things didn’t go too well and he had ended up with what he described as “a big bullshit! But if you want to learn, you have to make some mistakes.” He learnt quickly too, soon making his own damper, doing almost everything himself, even machining the parts.Īt the start of the 90s he bought his first mountain bike and fell in love, “I discovered it was good fun, coming from motorbikes it was more or less the same sensations.” Yet his joy at riding soon gave way to that need to improve things as he realised he enjoyed that even more. Olivier completely disassembled the damper on that motorbike to try and work out what was going on inside. It starts in 1986 with a young boy, a Honda motocross bike and a natural urge to improve things.
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Les descendeurs de l’extrême ne sont pas en reste ! La fourche Bos de la gamme IDYLLE est l’instrument des adeptes de DH ! Avec sa géométrie renforcée (double té) et son débattement pouvant aller jusqu’à 208mm (modèle IDYLLE RARE AIR en 27,5 pouces), elle est conçue pour absorber sans broncher les chocs les plus rudes… Le savoir-faire Bos étant à l’œuvre pour rendre le débattement étonnamment progressif !ĭécouvrez sans plus attendre les différents modèles de fourches VTT Bos présentés sur notre site (en 26 et 27,5 pouces) :įourches DEVILLE (160mm), DEVILLE AM (150mm),įourches Bos IDYLLE AIR (200mm), IDYLLE RARE AIR (208mm).His story doesn’t begin with a college, a university or a school. Ce modèle est notamment doté de la technologie TRC, qui permet de raidir le ressort pneumatique de la fourche lorsque l’impératif de rendement l’emporte sur celui d’amorti, dans la pente ou en liaison.įourche Bos – La fourche Bos à double té, pour les férus de DH ! Evidemment, la fourche Bos de votre choix est à sélectionner selon votre pratique du VTT ! Grâce aux réglages qu’elle propose, la DEVILLE de 160mm de débattement (en 26“) est réservée à un usage Enduro. Parmi le choix présenté, les incontournables gammes Bos DEVILLE et IDYLLE sont déclinées en différents modèles, au débattement variable, allant de 140 à 208mm. Sur notre site, les fourches Bos sont disponibles aux formats 26 et 27,5 pouces. Les vététistes passionnés bénéficient au premier chef de ce savoir-faire : les amortisseurs et fourches Bos offrent en effet d’excellentes prestations… sur tous les terrains également !įourche Bos – La fourche DEVILLE sur Probikeshop ! Automobile, cross car, quads, motos… Bos conçoit des suspensions pour des véhicules soumis à des contraintes majeures, sur tous les terrains ! Bos a ainsi nourri une expertise remarquable de la multitude de ses champs d’action pour l'appliquer au VTT ( Bos MTB). La fourche Bos est proposée sur notre site par le spécialiste français de la suspension ! Bos Engineering Suspension est une entreprise toulousaine créée en 1999, qui s’est rendue populaire au travers des sports mécaniques notamment. Fourche Bos – Des suspensions vélo made in France !
